Qui soc

Soc la Sara Marugan i m’apassiona el català.

Soc filòloga catalana, professora, correctora, lingüística i escriptora.

Una cosa que curiosa sobre mi és que vaig ser esportista d’alt rendiment en esgrima, fet que em va reportar beques d’estudi.

Amb aquest recorregut, la meva formació en llengua i literatura catalanes i els 17 anys d’experiència com a professora de català, potser em puguis recordar com l’espadatxina de l’ensenyament en català.

Si estàs aquí, és perquè tens ganes de millorar en llengua o preparar-te per un examen, i jo estic aquí per donar-te les respostes necessàries per fer-ho amb èxit.

Vaig començar donant les meves primeres classes particulars com a professora de llatí quan tenia només 15 anys, i des de llavors, he estat repartint estocades de coneixement a tots els meus alumnes.

Com a filòloga per la UAB, amb un màster en llengua i literatura catalanes, no només et puc ensenyar les regles del català, sinó que t’ajudaré a comprendre’n tots els matisos.

Tinc un mètode propi, el sistema de la síl·laba®, que és com una fletxa directa al teu cervell per eliminar faltes d’ortografia en només quatre hores. Et sembla increïble? T’ho prometo, després d’aquestes classes, els diftongs creixents i decreixents ja no tindran secrets per a tu.

El meu objectiu és clar: crear una connexió entre la teoria i la pràctica, com un bon combat d’esgrima, on cada parada i cada fita estan estratègicament pensades perquè surtis victoriós.

I aquí no val només tocar, sinó tocar bé! Tant si estàs estudiant per superar l’examen de C1 com si vols millorar les notes a l’ESO o Batxillerat, aquí tens un ensenyament personalitzat, com en una sala d’armes on cada alumne és un cas únic.

Per si vol saber el meu currículum...

Vaig fer Batxillerat Humanístic pur, amb assignatures de Llatí i Grec.

Però m’interessava l’esport i vaig cursar estudis d’Educació Física, un CFGS en activitats fisicoesportives. 

Un cop acabat, vaig veure que la meva passió era el català.

Per això vaig fer Filologia Catalana a la UAB, durant 5 anys, i després un Postgrau en Correcció Lingüística, també a la UAB.

En acabat, em vaig posar a treballar a la secundària, fet que em va motivar a estudiar les oposicions per fer-me funcionària docent. Entre mig, vaig cursar un màster de llengua i literatura catalanes, a la URV, que em va durar 2 anys.

Des de fa 17 anys que soc professora d’institut, fent que la meva forma d’ensenyar hagi estat enriquidora a l’hora de conèixer millor les generacions d’avui dia.

Aquestes experiències em fan dominar els temes que explico, tant de llengua com de literatura, perquè se solen ensenyar en profunditat a la secundària.

També soc autora de diversos llibres de llengua i literatura catalanes, sobretot en llibres adreçats a altres professors de català.

A més a més, he gestionat cursos amb el Consorci per la Normalització Lingüística (CPNL) a través de diferents sindicats, com ara SATSE, UGT, CCOO, CSIF…, fet que m’ha donat una visió global de les necessitats dels alumnes en matèria de llengua.

La teoría de la síl·laba

El meu ensenyament es basa en la teoria de la síl·laba, un sistema que vaig crear i registrar al Registre de la Propietat Intel·lectual, a Barcelona, el qual ajuda als alumnes a reduir significativament les faltes d’ortografia en tan sols 4 hores de classes.

En principi en dues classes de 2 hores (la teoria de la síl·laba (2 h) i la teoria de l’accentuació (2 h) es poden aconseguir resultats palpables, si l’alumnat aplica bé el meu sistema après.

Aquest aprenentatge acostuma a donar molta seguretat a l’alumne i èxit posterior, necessari per superar, per exemple, un examen de selectivitat.

El sistema de la síl·laba l’he gestat durant anys en el meu cervell, sobretot veient que els alumnes no aprenien bé la diferència entre un diftong creixent i un de decreixent, com també la noció del hiat i del triftong, per exemple.

Particularment, em sento molt orgullosa d’ensenyar el meu mètode, entre els diferents aprenentatges que poden fer els alumnes, perquè no només he perfeccionat el sistema de la síl·laba, sinó altres sistemes, com el de la millora de la redacció.

Una de les meves principals virtuts és que jo, en haver passat per tota una vida d’estudi, he tingut moltes experiències estudiant, per la qual cosa soc bona detectant els problemes principals que tenen els alumnes amb els diferents temes d’estudi, fent que un tema complicat i extens, com pot ser la identificació de diftongs, hiats o triftongs sigui mes fàcil d’estudiar, ja que el meu mètode es basa en deconstruir l’estructura de l’ensenyament de la llengua catalana per crear una nova i més factible d’ensenyar, que s’adapti millor a les necessitats dels alumnes.

Penso que soc bona fent fàcil allò difícil. I tot això ho acompanyo dels meus esquemes, resums, exercicis i solucions, treballats a les classes i modificats per tal que siguin sempre la millor solució per l’alumnat.

Em considero una professora exigent i ho aplico en totes les facetes. Per això tinc resultats en allò que m’implico.